Skip to main content
Domovská stránka » Spokojený zaměstnanec » JAK ZÍSKAT DREAM JOB
Kariéra v technologiích

JAK ZÍSKAT DREAM JOB

Aktuální situace na trhu práce sice nahrává zaměstnancům, ale především těm z nich, kteří jsou připraveni současných podmínek správně využít. José Kadlec, certifikovaný LinkedIn expert a spoluzakladatel několika recruitment společností radí, co můžete udělat k získání své vysněné práce.

JOSÉ KADLEC

certifikovaný LinkedIn expert a spoluzakladatel recruitment společností GoodCallDatacruit a Recruitment Academy

Nezaměstnanost se nyní v České republice pohybuje pod 3 %, čímž se řadíme k zemím s nejnižší nezaměstnaností nejen v Evropské unii, ale prakticky i na celém světě. Tato situace tak vrhá firmy do nelítostného boje o zaměstnance. A zaměstnancům přináší skvělou příležitost získat svůj dream job, protože prakticky každá společnost přijímá nové lidi, ale zároveň si nemůže dovolit být přehnaně vybíravá.

Jak tedy získat svůj dream job?

Nevnucujte se. 

Kdo myslíte, že má lepší vyjednávací pozici: Ten, kdo se na pracovní pozici přihlásí sám nebo ten, kdo je osloven? Druhá možnost je samozřejmě správně. Pokud nemusíte, nehlaste se na pracovní pozice dobrovolně. 

Udělejte si profil na profesní síti LinkedIn. 

LinkedIn je již zlatý standard recruitmentu a např. u nás v GoodCall přes něj nabereme minimálně 75 % všech kandidátů. I když nemáte ještě žádnou pracovní zkušenost, měli byste tam být zaregistrováni a mít dobře vyplněný profil. Říká se, že „šaty dělají člověka“ a v pracovně-digitálním světě je LinkedIn profil vašimi šaty. Pro určité specializace fungují i oborové portály jako Dribbble pro UX/UI experty, Github pro programátory či Kaggle pro vědecké pracovníky.

Vyplňte si LinkedIn profil klíčovými slovy. 

Základní metrikou, jak vyhledávat na LinkedIn jsou klíčová slova. Například pokud máte na profilu, že jste „projektový manažer” a recruiter hledá klíčové slovo „Project Manager” nebo „PM”, váš profil ve výsledcích vyhledávání nebude. Pojďte recruiterům naproti a zkuste profil vyplnit tak, aby se na něm objevilo každé relevantní klíčové slovo.

Spojte se s HRisty v dané společnosti. 

Pokud máte v hledáčku společnosti, které patří mezi vaše vysněné zaměstnavatele, nejlepší způsob, jak o sobě dát vědět, je spojit se na LinkedIn s jejich náborovými pracovníky. Když si v LinkedIn rozbalíte hledání lidí, do pole Společnost můžete zadat jméno vysněné společnosti a do pole Název (myšleno název současné pozice) zadejte: HR OR recruiter OR recruitment OR personalista OR personalistka OR lidské zdroje. Najdete tak aktuální HR zaměstnance dané společnosti.

Sdílejte odborný obsah. 

Stále platí, že kandidáti hledají pozice a ne pozice kandidáty, takže nemůžete čekat, že se vám daná společnost ozve ihned. Je však potřeba dávat o sobě pravidelně vědět například tím, že jednou za 2–4 týdny něco tzv. postnete. Expertní obsah, ať už přímo váš nebo přesdílený, pomůže ostatním si vás zařadit a případně i oslovit s konkrétní pozicí. 

Hodně štěstí v hledání vaší vysněné práce.

Next article