Kristýna Millon, HR manažerka společnosti FORVIA, se ve své pozici soustředí především na budování kvalitní firemní kultury a prosazení HR jako strategické funkce společnosti. Jak se na základě jejích dlouholetých zkušeností mají uchazeči o zaměstnání správně připravit na pohovor?
KRISTÝNA MILLON
HR Manažerka společnosti FORVIA, která je fúzí několika původních společností – Faurecia, SAS, Hella
Vždy doporučuji k hledání nového zaměstnání přistupovat jako k projektu. Z mého pohledu je důležité svoje kroky koordinovat a průběžně sledovat tak, abyste je mohli řízeně směrovat k úspěchu.
Nepodceňujte přípravu
Prvním krokem je dobře si vybrat společnost, ve které byste chtěli působit a byli zde spokojení s nabízenými možnostmi vlastní realizace. Základem je připravit se na setkání u potenciálního zaměstnavatele formálně. Nepodceňovat přípravu dokumentů, kterými se chci prezentovat, protože životopis a další podklady jsou naší vstupní vizitkou do nové firmy.
Je také důležité upoutat pozornost recruitera. Kromě obsahové prezentace zkušeností a dovedností hraje zásadní roli i vizuální forma životopisu. Nemusíte vždy využít pouze nabízené formáty stažené z internetu. Každý personalista je zná a určitě ocení změnu.
Počítejte s úspěchem
Předtím než dojde k setkání s potenciálním zaměstnavatelem, doporučuji provést vnitřní „sebekoučink“. Tedy odpovědět si na sérii důležitých otázek, které mi pomohou ujasnit si svá očekávání a nasimulovat ideální průběh setkání. Můžeme se tak tzv. nastavit na úspěch.
Buďte sami sebou
V neposlední řadě nepodceňujte autenticitu. Je potřeba ukázat něco ze sebe. To je to kouzlo, které rozlišuje jednotlivé kandidáty a pomáhá recruiterům a hiring manažerům vybrat ideálního uchazeče pro jejich business, tým a samotnou práci. Nebojte se být odlišní. Správným leaderům je dnes více než jasné, že úspěšný tým stojí na diverzitě.