Skip to main content
Domovská stránka » Kariéra v technologiích » BUDOUCNOST BANKOVNICTVÍ JE V ON-LINE PROSTŘEDÍ
ADVERTORIAL

Banky jsou dnes v podstatě technologické společnosti, které hledají sofistikovaná řešení a vytváří portfolio moderních produktů, které ulehčují klientům každodenní život. Jak probíhá bankovní digitální transformace? Na to jsme se zeptali Michaely Bauer.

MICHAELA BAUER

Členka představenstva ČSOB s odpovědností za IT, digitalizaci, data a inovace

Bankovnictví v posledních letech prochází postupným ale zásadním přerodem. Jaké největší změny jste v tomto odvětví během své dosavadní kariéry zažila?

Mezi ty nejvýraznější změny patří především postup digitalizace a posun v rovných příležitostech. Když jsem v bankovnictví začínala, část obchodních transakcí se stále zaznamenávala do papírových knih ručně. Dnes se z bank staly technologické společnosti, které dokážou fungovat bezpapírově a většinu věcí umí vyřídit on-line. Hlavním trendem je přesun do digitálního světa, ve kterém lidé chtějí vyřešit vše – kdykoli, snadno a rychle.

Velkou změnou je i kladení důrazu na diverzitu a s ní související flexibilita práce. Společenská odpovědnost je základem přístupu k zaměstnancům v ČSOB dlouhodobě. Díky vývoji posledních let tak mohla řada žen v ČSOB naplnit svůj potenciál, ať už v managementu nebo v expertních rolích. Už tedy dávno neplatí, že technické oblasti jsou doménou mužů.

Co pro vás znamená digitální transformace? Jaký je podle vás její vliv na současný byznys?

Poslední roky nám ukázaly, že budoucnost bankovnictví je v on-line prostředí. I proto máme naši virtuální asistentku Kate a jdeme dál za rámec běžné digitalizace. Už skoro 3 roky vytváříme prostředí, kde s Kate můžete probírat bankovní témata a zadávat jí věci, které pro vás v systémech banky umí nastavit stejně jako bankéři. Kvůli pohodlí klientů spolupracujeme i s dalšími bankami, a to na projektu bankovní identity, díky které se přihlásíte ke službám státu nebo do klientských zón energetických společností či pojišťoven. Naši zaměstnanci na pobočkách jsou klientům ale také k dispozici a klienti je nadále využívají.

Jak se u nás žije? Podívejte se ZDE

Máte nějaké konkrétní cíle a plány do budoucna týkající se technologického rozvoje ČSOB?

Pandemie výrazně urychlila digitalizaci, i naši klienti se přesunuli do on-line prostředí a mnohem více začali využívat internetové i mobilní bankovnictví. S tím souvisí důraz na bezpečnost, což v ČSOB považujeme dlouhodobě za hlavní prioritu.

Také je pro nás zásadní další rozvoj Kate. Díky ní chceme našim klientům zjednodušit život. Každý z nás se může dostat do situace, kdy potřebuje od své banky pomoc i mimo běžnou pracovní dobu. Chceme, aby se naši klienti mohli spolehnout, že jsme pro ně připraveni 24/7.

Navíc začínáme různé bankovní produkty a procesy napojovat do jejich každodenních životních situací. To, že si přes naše appky mohou klienti platit parkování, MHD, dálniční známky, pořídit si bydlení, ušetřit na energiích nebo se vydat na výlety, je jen začátek.


MAREK HOMOLKA

System Application Administrator

Jaké jsou konkrétní projekty nebo úkoly, na kterých pracujete v technologickém týmu ČSOB? Jaký mají pro banku význam?

Spolupracuji na provozu backendu,a sice jako aplikační administrátor. Mým úkolem je udržet aplikace, které spravují interní logiku pro digitální kanály v chodu. Aktuálně se podílím na projektu OpenShiftu, který má přenést dosavadní a budoucí aplikace do kontejnerizovaného prostředí. Cílem naší práce je zajistit klientům co největší dostupnost našich produktů a aby se mohl spolehnout, že mu banka bude neustále k dispozici.

Co byste poradil studentům a dalším mladým lidem, kteří by chtěli nastoupit do vašeho technologického týmu a přispět k jeho rozvoji?

Zápal pro technologie a chuť zkoušet nové věci. Abych to rozvedl, vidím vetší přínos v člověku, co se snaží něco vymyslet a bude se snažit přijít s něčím novým než v člověku, který se bude držet v zajetých kolejích a nikam se neposouvat.

Next article