Mileniálové, jinak známí také jako Generace Y či Net Generace, jsou demografickou kohortou přímo následující Generaci X. Termín je obvykle aplikován na jednotlivce, kteří dosáhli dospělosti během přelomu 21. století. Přesné vymezení se však u jednotlivých zdrojů liší. Některé dokonce definují mileniály jako jednotlivce narozené mezi lety 1982 až 2004. Oproti předchozím generacím mají jinak sestavený žebříček hodnot nejen na pracovišti, jsou familiérní s technologiemi a očekávají jiný způsob jednání. Během jejich působení na trhu práce došlo k mnohým změnám.
Co motivuje lidi k práci?
Jan Emler: To, že ji dělají s láskou; když dělají to, co je baví, a nedělají jen kvůli penězům, jako to bývalo dříve. To je hlavní klíč k motivaci.
–
Jaké největší změny proběhly na pracovištích za působení generace mileniálů?
Jan Klusoň: Mezi největší změny se řadí to, že jim mnohem více záleží na přátelském pracovním prostředí i za cenu toho že si vydělají méně peněz; hlavně aby se cítili dobře a rádi tam chodili. Vzhled kanceláře je také důležitým prvkem.
Jaké možnosti mohou v dnešní době firmy potenciálním zaměstnancům nabídnout?
Kateřina Brikciová: Firma by měla mileniálům nabídnout uvolněnou atmosféru a přátelský kolektiv. A to pomocí různých programů, jako jsou teambuildingy a různé akce. Ale důležitý je také smysl samotné práce. Rekrutér by měl již při pohovoru jasně dát najevo, jaká je pracovní náplň. A hlavně, mileniálové potřebují vidět výsledky. To znamená, že firma by měla umožnit jejich zapojení do firemní strategie, díky čemuž mileníálové přesně vědí, kde je v této strategii jejich místo a jak ji mohou ovlivnit.
„Mileniálové potřebují vidět výsledky.“