S Michalem Novotným z Philip Morris International jsem si povídali o budoucnosti tabákových výrobků, firemních inovacích, požadavcích na nové zaměstnance i jeho osobních dlouholetých pracovních zkušenostech v této společnosti.
MICHAL NOVOTNÝ
Head of Consumer Journey
Společnost Philip Morris International (PMI) se významně proměňuje.
Čím se dnes konkrétně zabývá?
Společnost PMI prochází transformací, jejímž cílem je přestat s prodejem cigaret a zcela přejít na alternativní produkty se sníženým rizikem pro dospělé spotřebitele. Zatím se nám podařilo obsadit dominantní pozici na trhu s naší značkou IQOS.
Jak byste popsal společnost PMI jako zaměstnavatele v roce 2022?
S touto změnou se celkově změnilo také naše interní nastavení. Společnost je víc otevřená, musela kompletně inovovat svůj B2C model, a to včetně Customer Care, Ecommerce, vybudování vlastní retailové sítě, datového managementu a mnoho dalšího. Také investovala do rozvoje interní organizace a přilákala externí talenty. V těchto oblastech se už bez problému dokážeme srovnávat s ostatními předními společnostmi v jiných odvětvích.
Podívejte se, jaké to je pracovat pro Philip Morris International
Jaké schopnosti by měl mít ideální kandidát na zaměstnance PMI?
Ideální kandidát neexistuje, vždy se najde prostor na zlepšení nebo rozvoj. Profil každého uchazeče závisí na pozici a rozsahu zodpovědností. Všeobecně můžeme ale konstatovat, že expertíza sama o sobě nestačí, velice důležitáje chuť se neustále učit, zlepšovat a posouvat věci kupředu. Jsou funkce, kde se bez expertízy neobejdete. Viděl jsem však několik případů, ve kterých zápal přinesl větší zázrak než zkušenosti. Kromě toho nesmíme zapomenout, že každý kandidát musí mít předpoklady pro týmovou spolupráci a schopnost dělat správná rozhodnutí.
Ve společnosti působíte již 16 let, jaké byly vaše začátky a čemu se věnujete dnes?
Do společnosti Philip Morris jsem přišel z novinářského prostředí a nastoupil do oddělení vnějších vztahů. Postupně jsem si prošel řadou funkcí na různých trzích. Momentálně jsem zodpovědný za oblast Consumer Experience pro Česko. Často se má práce týkala zcela nových oblastí, kde jsem se učil i z vlastních chyb, to byly velice cenné zkušenosti. Zejména pak uvedení značky IQOS na náš trh, kdy jsme v podstatě začínali na zelené louce. Přinesli jsme tak zcela novou kategorii, která dříve na trhu vůbec neexistovala.