Skip to main content
Domovská stránka » Boj o talenty » Boj o talenty » BOJ O TALENTY: JAK JE OSLOVIT, JAK S NIMI PRACOVAT A JAK O NĚ NEPŘIJÍT?
Boj o talenty

BOJ O TALENTY: JAK JE OSLOVIT, JAK S NIMI PRACOVAT A JAK O NĚ NEPŘIJÍT?

Ve spolupráci s People Management Forum
Ve spolupráci s People Management Forum

Eva Hejlová – působila na vedoucích pozicích v HR ve společnostech  Eurotel, Telefónica O2,  Marks&Spencer, Anect a Všeobecná fakultní nemocnice v Praze, momentálně je viceprezidentkou a výkonnou ředitelkou People Management Fora.

Ing. Eva Hejlová

People Management Forum

People Management Forum je neziskovou organizací, která sdružuje HR profesionály v České republice již 25 let. Naší vizí je pomáhat HR komunitě v jejím rozvoji a ukazovat význam personalistiky pro strategický úspěch firmy.

PMF tak na svých akcích nejen svým členům, ale všem HR profesionálům a odborné veřejnosti, zprostředkovává trendy, praktické zkušenosti a inspiraci z oblasti řízení lidí a ve svém Institutu nabízí ucelené vzdělávání. Unikátní jsou naše Exchange meetingy, kdy hostitelská firma představí účastníkům, co zajímavého v oblasti HR dělá, a setkání ozvláštní exkurzí po firmě.  Inspirativní je i naše soutěž  o nejlepší HR projekt roku – HR Excellence Award (HREA), ve které se letos určitě objeví i projekty na řešení nenadálých situací. 

Velkým tématem, který dlouhodobě řeší  většina našich členů, je práce s talenty – jak je oslovit, jak o ně nepřijít.

Doposud lidé chyběli, ale přišla mimořádná situace, kdy mnoho firem musí přerušit výrobu či poskytování služeb a některé již začaly propouštět. Co ale dělat, aby nás neopustili ti, na kterých naše firmy stojí, abychom, až tato mimořádná situace pomine, mohli zase rozhýbat náš byznys. Právě teď se ukáže, jak je která firma schopná se o své talenty i v krizové době starat a zda dokáže využít situaci a objevovat na trhu volné hráče, a tak získat náskok, až se bitva o talenty opět naplno rozpoutá. Bude to však již v jiné době – nejen mladá generace, ale všichni se začali více pohybovat na sociálních sítích, učí se pracovat z domova, mění se organizace práce – nastává skutečná digitální doba. Firmy tak budou muset své současné i budoucí zaměstnance potkávat tam, kde se zrovna nacházejí.

Otázkou i nadále bude, jak připravit efektivní nábor zaměstnanců a onboarding nováčků. Klasickou inzerci volných míst nahrazuje komunikace na sociálních sítích. Zrychlují se náborové procesy, řadu procesů nahrazují digitální aplikace, např. mnozí personalisté už využívají nejen onboardingové, ale i pre-onboardingové aplikace, které zrychlují nábor i zaučení nových zaměstnanců.

Ukazuje se však, že největší šanci oslovit a udržet talenty, mají firmy, které lidem nabízejí rozvoj na míru, práci, v níž vidí smysl, prostor pro kreativitu a kariérní růst. Velmi důležitým momentem je ale i dobrá atmosféra a lidé v týmu, ve kterém pracují. Přirozeným požadavkem talentů se stává flexibilita práce a work life balance. Splnit talentům tyto podmínky ale musí v prvé řadě jejich šéfové – manažeři, lídři. Takže největší nároky  a zodpovědnost za úspěch v boji o talenty v éře digitalizace nesou manažeři. A právě je musí HR profesionálové umět podpořit, nabízet jim poznatky, zkušenosti a inspirace z firem, kde se to daří. Je totiž  důležité, aby personalisté dokázali nové technologie využívat a nabízet vedoucím pracovníkům nové přístupy pro práci s lidmi.

Next article