BILLA je součástí jedné z největších obchodních skupin s potravinami v Evropě. Středem jejich zájmu je zákazník stejně jako zaměstnanec. V rozhovoru se dočtete o jejich strategii získávání kvalifikovaných a motivovaných zaměstnanců, kteří na prodejně fungují jako jeden tým.
Jaké benefity v současné době nabízíte?
Naši zaměstnanci na prodejnách mají nárok na 5 týdnů dovolené a stravenky, nyní v hodnotě 100 Kč. Nově jsme také zavedli loajality bonus pro zaměstnance, kteří jsou v pracovním poměru déle než 1 rok. Přispíváme i na Multisport kartu, zaměstnanci si hradí jen 400 Kč měsíčně. Dále nabízíme benefity jako je odměna za doporučení nového zaměstnance, roční prémie, slevy u vybraných partnerů, odměny při pracovních výročích a mnoho dalších.
Co dalšího oceňují vaši zaměstnanci?
Je to zejména pružnost a vstřícnost při plánování směn. Billa nabízí i zkrácené úvazky či brigády. S každým naším zaměstnancem řešíme jeho zařazení individuálně. Vycházíme z jeho konkrétních potřeb a samozřejmě i potřeb prodejny. Zaměstnanci si také pochvalují, že oproti konkurenci mají na starosti jeden přidělený úsek. Zde odpovídají za vše – od doplnění zboží, po jeho prezentaci a samozřejmě i čistotu daného úseku. Samozřejmostí je ale i výpomoc kolegům na jiných úsecích v případě potřeby.
V roce 2015 jste otevřeli moderní školicí středisko. Co může nabídnout zaměstnancům?
Školicí centra máme v současnosti dvě, v Brně a v Praze. Jsou vybavena stejně jako naše prodejny, od pokladen, obslužných pultů až po nářezové stroje, pece a další. Jejich hlavním cílem je připravit zaměstnance na ostrý provoz v prodejnách. V klidu a bez zbytečného stesu si zde vyzkouší vše potřebné a do zaměstnání tak přijdou řádně teoreticky i prakticky proškoleni.
Brzy budete spouštět nové kariérní stránky. Co Vás k tomu vede?
Původní kariérní stránky se nám již nezdály dostatečně atraktivní a chtěli jsme je pro uchazeče co nejvíce zjednodušit. Vznikly tak úplně nové s jednoduchou strukturou, kde se uchazeč dostane rychle k informacím, které ho zajímají.
Mění se nějak požadavky uchazečů o práci?
Požadavky uchazečů se v některých případech mění hlavně v souvislosti se mzdou či benefity. Lidé všude slyší, že se mzdy zvyšují, a proto se nebojí říci si o vyšší mzdu než před pár měsíci. V Bille mzdy průběžně navyšujeme – v loňském roce se navýšily 2krát. Průběžně také rozšiřujeme množství benefitů, které mohou naši zaměstnanci využívat.
Jste rychle expandující firma. Mají zaměstnanci možnost kariérního růstu na manažerské pozice?
Ano, zaměstnanci tuto možnost mají a využívají ji. Většina vedoucích prodejen vzešla například z pozic zástupců vedoucího prodejny. Také mnoho regionálních manažerů získávalo dřívější zkušenosti na pozicích přímo na prodejnách. Vyskytlo se i několik přestupů mezi centrálou a prodejnami či naopak. Stačí, když na sobě chce člověk pracovat a má chuť posouvat se dál.