JAKUB ŠPILLER
Head Of Commercial Development CZ/SK
Danone
Práce ve velké mezinárodní firmě, jakou je Danone, přináší svým zaměstnancům řadu výhod. Především pak nové příležitosti, kam se dále posouvat, ale také jistotu firemní strategie se zásadním společenským přesahem. To i mnohem víc nám pověděl Jakub Špiller, Head Of Commercial Development Danone CZ/SK.
V Danone působíte déle než 11 let a prošel jste mnoho různých pozic. Jaké byly vaše začátky a čemu se dnes věnujete?
Začátky byly velmi zajímavé. Nastoupil jsem do Danone krátce po ukončení vysoké školy, tedy bez praktických zkušeností. Chtěl jsem hlavně pracovat ve velké mezinárodní potravinářské společnosti. Do Danone jsem nastoupil na pozici Sales Support Specialist, po pár dalších přesunech a 5 letech v oddělení Supply Chain jsem dostal příležitost podílet se na vzniku úplně nového oddělení, což mě zavedlo až k dnešní pozici Head of Commercial Development. Dnes mám na starosti správu obou kategorií, které Danone na českém trhu má. Jedna se od druhé zásadně liší, což je to pro mě velkou výzvou a těším se, jak se nám to v Danone podaří skloubit.
Považujete Danone za atraktivního zaměstnavatele pro nové uchazeče?
Ano považuji. Na Danone je v první řadě skvělé to, že má člověk opravdu mnoho možností, kam se posouvat, a to nejen směrem nahoru, ale i do strany. Důležité je, aby každý věděl, co ho láká, baví či co by si chtěl zkusit, pak už jen stačí vyčkat na správnou příležitost a chopit se jí. Obzvláště bych pak vyzdvihl firemní kulturu, lidi v Danone a také skvělou strategii se společenským přesahem Jedna planeta, jedno zdraví. Troufám si tvrdit, že v těchto aspektech je Danone opravdu unikátní, což je mimo jiné i jeden z důvodů, proč jsem ve firmě přes 11 let.
Jaké vlastnosti a znalosti jsou pro vás u uchazečů o zaměstnání nejdůležitější?
Pro mě osobně jsou nejdůležitější tyto tři vlastnosti: ochota učit se nové věci, schopnost komunikovat a přistupovat ke své práci s pokorou. U znalostí je to pak různé v rámci pozice, na kterou se uchazeč hlásí. V současné době velmi oceňujeme znalosti různých moderních technologií, systémů a vůbec digitální nástroje jako takové.
Jakým způsobem se Danone zapojuje v oblastech společenské odpovědnosti?
Společenská odpovědnost se u nás projevuje v různých projektech na podporu zdraví a životního prostředí. Kromě dlouhodobé podpory pro různé azylové domy a nemocnice jsme zároveň iniciátorem vlastních projektů, např. projekt Iniciativa prvních 1 000 dní zaměřená na osvětu významu správné výživy pro zdraví dítěte od početí po jeho druhé narozeniny. Dalším příkladem může být zavádění nutričního značení Nutri-Score na obaly našich produktů, které má spotřebitelům pomoci při určování výživové hodnoty potravin. Kromě toho jsme se zavázali, že všechny naše obaly přejdou do roku 2025 do oběhového hospodářství, na čemž aktivně pracujeme i v České republice.