Instagramová specialistka Aki Votrubová předává své zkušenosti s touto platformou dál prostřednictvím kurzů a workshopů. Českým značkám tak pomáhá s online marketingem a radí jim, jak prorazit na sociálních sítích. Coby fotografka a videomakerka také dlouhodobě spolupracuje se známými značkami (např. Rossmann či De’Longhi).
Aki Votrubová
influencerka, marketérka a fotografka
Vzpomenete si na nějaký konkrétní okamžik, ve kterém jste si uvědomila, že vaše práce je to, co chcete dělat?
To, co je moje práce, se v průběhu let hodně měnilo. Začala jsem pracovat na pozici Social Media Manager v jedné agentuře. Častěji jsem však do své práce zařazovala i psaní textů a focení. Díky tomu jsem se postupně stala fotografkou a videomakerkou na plný úvazek. Sociálním sítím klientů se dnes věnuji už jen jako mentorka a sama sítě již nespravuji. To považuji za zásadní proměnu.
Čelila jste během své kariéry nějakým výzvám nebo obtížím?
Práce v marketingu občas přináší i náročné situace. Ať je to krize způsobená nedorozuměním, vnějšími faktory, nebo různými očekáváními z mé či druhé strany. Já osobně jsem velmi kreativní a do práce dávám všechno ze sebe i svého srdce. Především na začátku kariéry proto pro mě někdy nebylo snadné oddělovat práci od osobního života. Když se v práci něco nepovedlo, často mne to velmi zasáhlo i osobně. S věkem, zkušenostmi a úspěšnými projekty na kontě se to však výrazně zlepšilo :).
Jakým způsobem by podle vás mladí lidé mohli využívat sociální sítě, včetně Instagramu, při hledání pracovních příležitostí?
Sociální sítě jsou podle mě nejen skvělým nástrojem pro komunikaci, ale jsou také užitečné pro seberozvoj a vzdělávání. Existuje nekonečně mnoho profilů, které nabízí návody, jak něco vytvořit. Internet je plný tutoriálů a DIY článků či videí. Pokud se chcete něčemu věnovat či se něco naučit, tak můžete. Stačí tomu obětovat čas a energii. Know-how je dostupné všude a je potřeba opravdu jen chtít. Pokud se bavíme přímo o práci ve sféře sociálních sítí, není nic jednoduššího, než ze sebe udělat svého prvního klienta a na tom si vše vyzkoušet.
Máte nějaký tip pro mladé lidi, kteří chtějí prozkoumat kariéru v různých oborech, aby zjistili, co je skutečně baví?
Mně osobně se velmi osvědčilo začít pracovat brzy. První zkušenosti jsem získala v rámci brigády (v McDonald’s), když jsem ještě chodila na střední školu. Během vysokoškolského studia jsem již pracovala na několika různých pozicích v oblasti marketingu. Díky tomu jsem před ukončením studia vyzkoušela opravdu mnoho různých zaměstnání, a to ve svém oboru i mimo něj. Po škole jsem tudíž měla nejen zkušenosti, ale také představu o tom, jakým směrem se chci vydat.