Společnost Notino zaměstnává téměř 3000 lidí, ale přesto si zachovává jedinečnou neformální firemní kulturu a uvědomuje si, jak je důležité dobře naložit s potenciálem svých zaměstnanců a podpořit jejich kariérní růst.
Michal Spitz
DevOps developer
Notino si lidé spojují zejména s kosmetikou, ne s IT odvětvím. Jaká byla vaše cesta do firmy?
Máte pravdu, většina lidí si neuvědomí, kolik práce a IT vývoje za Notinem stojí. Dnes je nás skoro 350 jen na IT. Já jsem se poprvé seznámil s problematikou vývoje softwaru už na ZŠ v předmětu tvorba webových stránek a věděl jsem, že se něčemu podobnému chci věnovat i v budoucnu. Do Notina jsem se pak dostal při praxích na střední škole a krátce po vystudování jsem do firmy nastoupil jako plnohodnotný zaměstnanec.
Pokud jste ambiciózní, v Notinu platí: „sky is the limit“.
Čím vás firma překvapila a co vnímáte jako největší výhody své práce?
Překvapila mě skvělá firemní kultura a fakt, že si všichni tykáme a jsme i díky tomu na stejné úrovni. Hlavní výhodou je pro mě osobně flexibilní pracovní doba a kávovar za rohem.
Je těžké se kariérně posouvat a získávat nové dovednosti? Stojíte před nějakou výzvou?
Notino nabízí velké příležitosti kariérního růstu jak v přestupu v rámci celé firmy, tak v posunu na vyšší úroveň v rámci vašeho stávajícího oddělení. Pokud jste tedy ambiciózní, v Notinu platí: „sky is the limit“. Momentálně přebírám zodpovědnost za několik interních systémů a snažím se jim lépe porozumět, abych svou práci mohl vykonávat ještě lépe.
Zuzana Melníková
Head of product
Co vás v Notino baví nejvíce a v čem jste se nejvíc posunula?
Momentálne ma najviac napĺňa vedenie skupiny kreatívnych produktových manažérov a sledovanie ich pokrokov. V rámci osobného rastu ma teší, že som v Notine nadobudla mindset obhajoby potrieb zákazníka. V Notine zohrávajú kľúčovú úlohu potreby zákazníkov, ktoré sú prioritou pri všetkých našich rozhodnutiach a stratégiách. Tento prístup mi výrazne pomohol pri vývoji produktov.
Inovace jsou vaším každodenním chlebem. Jak přesně se na nich podílíte a co je jejich cílem?
Každý produkt, ktorý vyvíjame, má trochu odlišný cieľ, no jedno ich predsa len spája, a to je pomoc s výberom vhodného produktu pre zákazníkov vďaka digitálnym technológiám. Ešte donedávna moja úloha spočívala v definovaní vízie týchto technológií a ich pravidelného vylepšovania pre zákazníkov, ako sú napríklad analýzy trhu, užívateľské výskumy, tvorba a testovanie nových featur, s pomocou mojich skvelých kolegov. V súčasnosti sa podieľam na tvorbe stratégií a plánov pre celú oblasť inovácií.
Jak vnímáte firemní kulturu, kde vznikají netradiční pracovní pozice a stále nové kariérní příležitosti?
Som vďačná za to, že nové pozície vznikajú a že je firma otvorená aj internému náboru. Rada vidím, že sa manažéri neboja pustiť svojich najlepších ľudí, aby im umožnili posunúť sa a skúsiť niečo nové. Myslím si, že je to najlepšia cesta, ako si udržať kľúčové talenty vo firme a vyhnúť sa vyhoreniu.