Skip to main content
Domovská stránka » Restart kariéry » ČESKÁ SPOŘITELNA: BANKA, JEŽ JE ZÁROVEŇ TECHNOLOGICKOU SPOLEČNOSTÍ
ADVERTORIAL

Dnes už je to téměř 12 let, kdy Pavel Běťák nastoupil do České spořitelny. Aktuálně působí na pozici IT Area Leadera a jak sám říká, zaměřuje se na budování efektivních týmů, které dodávají kvalitní služby a produkty zákazníkům a usiluje o neustálý technický rozvoj.

PAVEL BĚŤÁK

IT Leader pro vývoj produktů firemním zákazníkům

Vaše banka má za sebou téměř 200letou historii. Jak probíhá proměna tradiční banky na technologického lídra?

Proměna probíhala postupně. Pokud bychom se chtěli dostat k počátkům proměny, museli bychom se vrátit zhruba o 13 let zpátky, kdy do České spořitelny nastoupil Ondra Pečta, který začal budovat vývojové centrum. Do té doby jsme fungovali jen na dodavatelských a odběratelských vztazích.

Co můžete dělat v našem IT? Zjistěte ZDE

Nejdříve nás ve vývojovém centru bylo pět a zhruba po třech letech náš tým tvořilo třicet vývojářů. Celý proces ještě zhruba před pěti lety urychlila agilní transformace v České spořitelně a k dnešnímu dni u nás pracují stovky vývojářů a produktový vývoj je velmi silný.

Co bylo hlavním impulsem pro vedení banky přejít z outsourcingu IT k in-house řešením?

Jednalo se o přirozený krok. V rámci vývojového centra jsme byli už v samotných počátcích zvyklí vyvíjet software a mít za něj zodpovědnost. Nechtěli jsme jen vystavovat objednávky partnerům, ale chtěli jsme vyvíjet řešení přímo u nás, kvalitně a včas.

Hledáte práci se spoustou výhod? Klikněte ZDE

Myslím si, že i z pohledu banky je důležité uvědomění, že cíle, které máme my jako Česká spořitelna, nejsou stejné jako cíle dodavatelů. Naším cílem je vést lidi a firmy v České republice k prosperitě a totožný cíl nemá žádná jiná firma. Chceme, aby řešení, která vytváříme, právě toto splňovala.

Jak vypadá život ve Spořce? Zjistěte ZDE

Na jaké „skills“ a vlastnosti se při výběru nových členů IT týmů zaměřujete a co od nich očekáváte?

Technologie okolo nás se extrémně rychle vyvíjejí a výrazně ovlivňují náš život, což klade na vývojový tým nárok neustálé adaptace na nové technologie a přístupy. Proto se u nových členů IT týmu zaměřujeme na schopnost adaptace a ochotu se učit, důležité jsou samozřejmě i potřebné znalosti. Mezi další předpoklady patří zapadnutí do naší firemní kultury, ochota pomáhat a zodpovědnost za to, co člověk vytvoří.

Jaký dopad má práce vašeho týmu přímo na klienty a jejich běžný život?

Dopad je každodenní. V našem týmu pouze nevytváříme nové věci, ale také je provozujeme. Pokud tedy například klientům nefunguje přístup do jejich mobilního bankovnictví, okamžitě na tuto situaci reagujeme. Dále se snažíme tvořit nové produkty pro naše klienty tak, aby odpovídaly našemu hlavnímu cíli a vedly jednotlivce i firmy k prosperitě.

Co můžete v našem IT dělat? Zjistěte ZDE

Jaká je v oblasti moderních technologií a bankovnictví vaše vize do budoucna?

Obecně věřím tomu, že by nám měly moderní technologie pomáhat. Ideálně bychom je vůbec neměli vnímat, to v praxi například znamená, že bychom nemuseli v bance žádat o konkrétní produkt, ale banka by měla vědět, že produkt potřebujeme a nabídne nám ho.

ČESKÁ SPOŘITELNA – SPOLEČNOST, VE KTERÉ MÁ PRÁCE SMYSL

Next article