Influencer, youtuber a zástupce generace Z, Lukáš Zachara si s námi povídal o své práci, kariérních snech i tom, co očekává od zaměstnavatele. Jak se jeho priority liší od generací minulých?
LUKÁŠ ZACHARA
Influencer, youtuber
Již v poměrně nízkém věku jste měl více než 100 000 odběratelů na svém YouTube kanále. Jak jste tehdy zvládal plánování obsahu a všechnu práci kolem?
Myslím, že jsem vše zvládal hlavně proto, že jsem k tvorbě v začátcích nepřistupoval jako k práci, ale jako ke koníčku či volnočasové aktivitě. Mým hnacím motorem byla obrovská zpětná vazba sledujících a inspirace v zahraničí.
Patříte ke generaci „Z“, která je čerstvou silou na pracovním trhu. Co tato generace podle vás očekává od zaměstnavatelů?
Nemyslím si, že v základních hodnotách se budou požadavky generace Z lišit od jiných generací. V první řadě jde určitě o přístup, který nutně nemusí být vřelý, ale minimálně slušný. Do očekávání bych dále určitě zahrnul možnost vyjádření a vyslechnutí zpětné vazby.
Každý může odhalit a využít svůj potenciál, když zjistí, co ho baví a v čem vyniká.
Čemu byste se věnoval, kdybyste nedělal svou současnou práci?
Určitě by to byla fotografie, video nebo styling/oblékání. Zkrátka to, čemu se věnuji nyní, jen s mnohonásobně menším publikem.
Co vás naučila práce v online prostředí?
Za ty roky, co na internetu působím jako divák i tvůrce, jsem nasbíral opravdu spoustu cenných zkušeností. Mezi ty nejzásadnější patří nevěřit všemu, co se na internetu objeví, informace si ověřovat, s tím souvisí neporovnávání se, realita se může často lišit. Pak určitě také to, že za obrazovkou je každý pomyslným hrdinou, a tak je třeba nepříjemné/nenávistné komentáře brát s rezervou a v určitých případech je ignorovat.
Jaké jsou vaše nejbližší pracovní plány?
Delegace mých aktivit, kterým se věnuji, i mimo mé působení na sociálních sítích. Dále bych se v blízké budoucnosti chtěl vrátit na svůj milovaný YouTube a vypilovat plánování času, ve kterém mám stále velké rezervy.