Vedoucí týmu cenotvorby v Notinu Ondřej Bejdák určuje na základě analýzy dat ceny produktů pro trhy ve všech 27 zemích, kde Notino působí. Co ho na práci baví a proč je pro něj zásadní kvalitní a neformální firemní kultura? Jak vzniká kreativní pracovní prostředí?
ONDŘEJ BEJDÁK
Head of Pricing, Commercial department
V Notinu zastáváte důležitou pozici Head of Pricing a vedete 20členný tým lidí. Jak dlouho zde pracujete a co vás na práci nejvíce baví?
Letos jsem ve společnosti oslavil 6. výročí. Původně jsem do Notina, tehdy ještě parfums.cz, přišel jako brigádník s tím, že si přivydělám při studiu. Za měsíc jsem podepisoval smlouvu jako specialista cenotvorby, a tehdy začala velká jízda, která trvá dodnes.
Přibližně za půl roku mi byla svěřena cenotvorba parfémů a koordinoval jsem cenovou strategii ve všech zemích, kde působíme. Po 2,5 letech od začátku brigády jsem vedl tým celé cenotvorby. V té době nás bylo 13. Dnes mám to štěstí mít v týmu 20 úžasných profíků, kteří se starají o ceny ve 27 zemích, a to v kategoriích od vlasové kosmetiky přes make up, skin care, zdraví, matku a dítě, sexual wellness až po parfémy, u kterých to všechno začalo.
Hledáte práci v IT? Zkuste to v Notino!
Na práci v Notinu mě baví pestrost, dravost a rychlost. Neexistují dva stejné dny. Ambice společnosti jsou vysoké a pořád se rozjíždí nové a nové projekty. Díky tomu má člověk šanci být u velkých věcí, ke kterým by se jinde těžko dostával.
Čeho byste chtěl ve společnosti dosáhnout?
Úspěch Notina je založen na rychlosti. A to konkrétně na rychlosti správně posbírat a vyhodnotit data a podle toho se co nejlépe rozhodovat. Zároveň jsme schopni se rychle adaptovat a osvojovat si nové technologie. Pro mě, jako člověka, který se denně věnuje výsledkům společnosti, je pak zásadním cílem tyto oblasti správně spojit. To znamená umět co nejlépe popsat historické úspěchy a neúspěchy. Z neúspěchů se poučit a úspěchy umět replikovat. A díky tomu pak lépe predikovat budoucnost a odhadovat dopady našich rozhodnutí v příštích dnech, týdnech, měsících a letech.
Jsou to oblasti, které přímo ovlivňují výsledky společnosti, a to je přesně to, čemu se chci věnovat. Rozvíjet tým, který je byznysově a analyticky zaměřený, má všechna potřebná data s moderními nástroji a dokáže přinášet zákazníkovi férovou cenu na jednotlivých trzích.
Co jsou pro vás nejdůležitější atributy, které musí zaměstnavatel splňovat?
V první řadě to je kombinace pracovní kultury a lidí, kteří v ní žijí. Pro mě firemní kultura přestavuje základ toho, aby mě práce bavila a inspirovala k vymýšlení nových věcí. V ideálním stavu mě zaměstnavatel neomezuje přehnanou byrokracií, ale naopak odstraňuje administrativní překážky, které mě vyrušují od práce. Zároveň mi více vyhovuje neformální pracovní kultura, která podle mě urychluje řešení jednotlivých situací a umožňuje lidem rychleji růst spolu s firmou.
Jste student nebo absolvent a hledáte práci? Klikněte ZDE
Druhým požadavkem jsou pak technologie, které společnost používá. Správné fungování interních systémů je alfou a omegou mého oddělení. U nás je velkou výhodou, že vývoj probíhá interně a my jsme tedy přímo u vzniku nových funkcionalit a algoritmů, které během vývoje spolu s IT oddělením testujeme a ladíme. Tím opět získáváme výhodu rychlejší reakce na dynamickém e-commerce trhu.